Kikkererwten zijn een bron van complexe koolhydraten, natuurlijke voedingsvezels, eiwitten en vitamines en mineralen. Dit maakt de kikkererwt een goede vleesvervanger. Je komt ze steeds vaker tegen, heerlijk door een salade of door een saus. Ook zijn ze heel voedzaam en te combineren met allerlei andere groenten. Kikkererwten bevatten een bescheiden hoeveelheid calorieën en verschillende vitamines en mineralen. Uit onderzoek is gebleken dat mensen die regelmatig kikkererwten eten meer vitamine A, E en C, foliumzuur, magnesium, kalium en ijzer binnenkrijgen dan mensen die het  niet eten. Voor het recept: 

Recept 

Ingredienten (2 personen)

  • 1 (glazen) potje (gekookte) kikkererwten ca. 300 gram

  • 1 bosje salade ui

  • 10 cherry tomaatjes

  • Handje pecanoten

  • Handje incabessen

  • 5 Dadels

  • Scheutje olijfolie en azijn

  • Kruiden zoals peterselie en basilicum
    Peper en zout

  • Evt 2 el hennepzaad toevoegen

Bereiding

Doe de kikkererwten in een schaal. Snij de salade ui in stukjes, snijd de tomaatjes door midden en de dadels in kleine stukjes. Voeg de tomaatjes, salade ui, incabessen, dadels, kruiden, hennepzaad, peper en zout, olijfolie en azijn toe. Wil je de salade voedzamer maken, voeg dan pasta of quinoa toe.

 

 

 


Emerald Vitaal, 2018. Bezoek ons op Instagram | Facebook | Twitter | Google+