Ben jij ook zo dol op soep? Je kunt er alle kanten mee op. Alles wat het seizoen biedt, kun je in een soep verwerken. En ook niet te vergeten, al je restjes. Ben je niet al te fit? Eet dan vaker een soepje, warm eten kost je lijf namelijk veel minder energie dan koud voedsel. Soep zit meestal boordevol groenten, waardoor je eerder aan voldoende voedingsstoffen, vitamines en mineralen komt. Soep is ook vers goed mee te nemen naar werk in een thermobeker. Neem i.p.v. een boterham eens quinoa door je soep. Deze linzensoep is een uitstekende vleesvervanger en is zeer voedzaam. Snackgroenten zijn een mooie aanvulling op deze lunch. Voor het recept: 

Recept 

Ingredienten en bereiding (6 personen)

  • 500 gr. linzen, (wellen ca. 2 uur) en koken (ca. 45 min.)
  • 2 grote uien, gaar fruiten in de koekenpan
  • 4 teentjes knoflook, gaar fruiten in de koekenpan
  • 1 zoete aardappel (45 min. garen in de oven 180 gr.)
  • Peper, zout, vers pepertje, komijn, peterselie, laurierblad, koriander naar smaak

Evt. water toevoegen bij het kookvocht van de linzen. Uiteindelijk alles mengen en met de staafmixer glad mixen. Sommige mensen houden van een bite, dan minder glad mixen. De soep is ook uitstekend geschikt om in te vriezen.

 

 

 

 

 

 


Emerald Vitaal, 2018. Bezoek ons op Instagram | Facebook | Twitter | Google+