Wil jij ook graag minder of geen granen eten, toch gevoed zijn en/of variëren met je voedingspatroon? Een ontbijtje met overnight lijnzaadpudding, fruit en noten is hiervoor een goed alternatief. De lijnzaadpudding heeft als basis kokos rijstemelk. Voor het recept: 200 ml kokos rijstmelk (bijv van Provamel) 3 el gebroken lijnzaad. Je mengt de melk en de lijnzaad en laat het een nachtje in de koelkast opstijven, waardoor het een pudding wordt. Warm het ‘s ochtends even op en voeg fruit en noten toe. Super snel en makkelijk!
Gezondheidsvoordelen van lijnzaad: https://www.gezondheidsnet.nl/noten-zaden-en-granen/lijnzaad-gezond-en-reinigend. Voor het recept: 
 

Recept 

Ingredienten 

bereidingstijd: 5 minuten

  • 200 ml. kokos rijstmelk (bv van Provamel)
  • 3 el. gebroken lijnzaad (heb je hele lijnzaden, breek ze bijv. kort met de smoothie of staaf mixer)
  • Diverse fruit, bijv. bessen, banaan, frambozen, kiwi etc. 
  • optioneel:handje ongebrande en ongezouten noten

 

Bereiding

  • Meng de lijnzaad en de kokos rijstmelk door elkaar en zet het een nacht weg in de koelkast. 
  • Verwarm de pudding eventjes op het vuur (niet koken)
  • Voeg het fruit en evt. de noten toe. 

 

 

 

 


Emerald Vitaal, 2018. Bezoek ons op Instagram | Facebook | Twitter | Google+