Tussendoortjes

Overheerlijke glutenvrije, plantaardige mini chocolade muffins, werkelijk een feestje! We zijn zo blij met dit recept, hij is super lekker en ook nog eens gezond, wat wil je nog meer! Mooi om deze traktatie uit te delen tijdens recepties, als kindertraktatie of gewoon heerlijk thuis bij de thee of koffie. Je kunt ze ook nog invriezen, dus maak gerust meer. 
 

Lees meer...

Een combinatie van appeltaart en cheesecake (vegan en glutenvrij) Zo blij met dit top recept! Het is meestal een uitdaging om een vegan en glutenvrij recept te laten lukken, zowel qua smaak als qua structuur en hij moet altijd gezond zijn. En het is gelukt! Ik ben meer dan tevreden en kreeg thuis alleen maar positieve reacties! Hij is fris zoet en romig. Het is echt een aanrader!! Je kunt hem als ontbijttaartje eten of bij koffie/thee of als dessert. Voor het recept: 
 

Lees meer...

Perentaartjes, lekker en gezond volop gezonde langzame koolhydraten, suikervrij, vers en onbewerkt. Inmiddels heb ik een goed recept ontwikkeld voor een basis taart, zonder gluten, zonder zuivel. Het is heerlijk om het fruit al naar het seizoen wisselt, te vervangen, maak bijvoorbeeld ook een appeltaart, mangotaart, bosbessentaart, cranberrytaart etc. 

Lees meer...

Heerlijk fris is deze bosbessen citroen cake. Als tussendoortje en ook als ontbijtje. Uiteraard ook mogelijk om in te vriezen, handig om altijd iets achter de hand te hebben. Lekker en gezond wat wil je nog meer! Hij is glutenvrij en zuivelvrij. Voor het recept:

Lees meer...

Herfstige Kruidkoek. Mmm... wat gaat het heerlijk ruiken in je keuken als je deze kruidkoek maakt! Deze kruidkoek is vegan en heerlijk kruidig met kaneel, verse gember, kruidnagel en nootmuskaat. Het is een van mijn favoriete recepten, de koek is mooi stevig en heel smakelijk.Je kunt hem ook weer in vriezen. Hij is glutenvrij en zuivelvrij Voor het recept:

Lees meer...

Heerlijk frisse pruimentaart! Zo fijn om het nazomer fruit te gebruiken, ik koos deze keer voor pruimen. De bodem is gemaakt van o.a. banaan, amandelmeel en havermout, hij is glutenvrij en zuivelvrij. Je kunt hem natuurlijk ook altijd invriezen. Dit taartje kan ook zeker als ontbijt taart worden genomen en natuurlijk heerlijk als tussendoortje. Weet je wat mooi mee genomen is, hij is ook nog gezond! Uiteraard kan je ook ander seizoensfruit gebruiken, de bodem is altijd goed. Voor het recept:

Lees meer...

Houd jij ook zo van chocolade en is het soms een guilty pleasure. Dit is een chocolate taart, gemaakt van rauwe cacao, volop super gezonde mineralen. Wist je dat cacao gelukstofjes aanmaakt. Hij is glutenvrij en zuivelvrij. Voor het recept:

Lees meer...

MANGO CITROEN KWARK TAART. Een heerlijke gluten- en zuivelvrije kwarktaart met zomer fruit. De uitdaging was hem stevig genoeg te maken met een plantaardig gelei middel. Ik ben redelijk tevreden over het resultaat. Wel heb ik gemerkt dat hij stevig koel bewaard moet worden, anders zakt hij in. Je kunt hem ook in vriezen. De taart is zonder suiker, zuivelvrij, glutenvrij. Voor het recept:

Lees meer...

Een nieuw minitaartje mango blueberry (no) cheese cake. Heerlijk vers en onbewerkt, lekker&gezond en lang houdbaar in de vriezer. Mango heeft veel gezondheidsvoordelen. Hij is bijzonder rijk aan vitamine C en bevat daarnaast veel B-vitamines en ook diverse mineralen. Vezels vind je eveneens rijkelijk in mango. Deze vrucht heeft vele voordelen voor onze gezondheid, ik noem er enkele: 1. Kan de kans op astma helpen verkleinen. 2. Draagt bij aan gezonde cellen. 3. Versterkt het immuunsysteem. 4. Heeft een gunstig effect op de bloeddruk. 5. Bevordert het gezichtsvermogen. 6. Goed voor de hersenen. 7. Ondersteunt de spijsvertering. 8. Verbetert de gezondheid van de huid. Meer informatie in de bron. Voor het recept: 

Lees meer...

Sinaasappel chocolade cake. Sinaasappel en cacao is een fantastische combinatie, daarom deze heerlijke natuur gezoete cake. Wist je dat (rauwe) cacao ontzettend gezond is. Het is rijk aan anti oxidanten, het bevat essentiele mineralen, zoals magnesium, koper en ijzer. Het is goed voor hart en bloedvaten. Daarnaast bevordert het de aanname van neurotransmitters, zoals dopamine en serotonine, de zgn. gelukstofjes. Het is stress verlagend en zorgt voor een stabiele bloedsuiker, het helpt bij afvallen omdat het niet verwerkt is in cacao boter, het beschermt je tegen plotselinge aanvallen van trek. Verder houdt het je huid in topconditie. Het werkt ontstekingsremmend en helpt bij hoesten. Sinaasappel zit vol vitamine C, ook een belangrijk anti oxidant wat ons immuunsysteem versterkt. Verder is deze gluten- en zuivelvrije variant licht verteerbaar voor de darmen. Voor het recept:  

Lees meer...

Groente smoothie. Maak jij wel eens groente smoothies, zo makkelijk en snel! Het is een heerlijke licht pittige smoothie van wortelsap, verse spinazie, tomaatjes, avocado, verse bieslook en verse peterselie. Daarnaast is hij ook nog eens super gezond met vitamines A, B1,2,6 en 11, C en K en mineralen ijzer, kalcium en kalium.

Lees meer...

Wat gaat het heerlijk ruiken in je keuken als je deze kruidkoek maakt! Hij is heerlijk kruidig met kaneel, verse gember, kruidnagel en nootmuskaat. Je kunt hem ook weer in vriezen.  Voor het recept: 

Lees meer...

Een makkelijk tussendoortje is een bananenmuffin als je hem van te voren hebt gemaakt. Maak er lekker veel en vries in. Voor het recept: 

Lees meer...

Maak zelf gezonde spreads (voor op brood, crackers, toastjes bij de avondmaaltijd) en vries in. Voor recepten humus, baba ganoush en home made sandwich spread zie lees meer.

Lees meer...

Neem eens boekweitmeel voor een pannekoek. Dit heeft een lagere glycemische index, waardoor de bloedsuikerspiegel stabieler blijft. Daarnaast is hij tarwe en glutenvrij, waardoor hij lichter verteerbaar is. Omdat boekeweitmeel heel bindend is, hoef je er geen eieren in te doen. Heerlijk met vers fruit! Voor het recept: 

Lees meer...

Warme gerechtjes in de winter, hou jij er ook zo van. Ik kwam deze warme appelschuitjes met kaneel en walnoten tegen tijdens een bijeenkomst. Het is een heerlijk en heel eenvoudig recept: 

Lees meer...

Maak jij wel eens bananenbrood, ik heb de bananen vervangen door mango voor een heerlijk mangobrood. Dit recept is gluten en tarwe vrij. Wil je hem zuivelvrij, laat dan de eieren weg en voeg i.p.v. 2 eieren, 2 el. chiazaad en 6 el. amandelmelk toe. Voor het recept: 

Lees meer...

Een heerlijk mini taartje, raw (no) cheese cake. Ik koos voor de top een cranberry vulling. Deze super gezonde bes is rijk aan anti oxidanten, voedingsstoffen, vitamines C, E en K1 en de mineralen mangaan en koper. Het taartje is gemaakt van noten, dadels, citroenrasp, kokosolie, vanille en cranberries, uiteraard zonder toegevoegde suikers. Genieten en gezond hand-in-hand! Voor het recept: 

Lees meer...

Houd jij ook zo van chocolade? Ik heb een heerlijk alternatief. In het onderstaande recept is 100% rauwe cacao verwerkt. Normaal kan deze cacao best bitter zijn. In combinatie met de dadels en noten is hij heel smakelijk. Tijdens alle proeverijen die ik heb gegeven was hij favoriet. Daarnaast is rauwe cacao ontzettend gezond. Alle vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen in rauwe cacao zouden niet alleen helpen beschermen tegen hart- en vaatziekten, diabetes type 2, hoge bloeddruk en osteoporose, maar ook stress reduceren, de spieren ontspannen en de cognitieve functies verbeteren. Voor het recept: 

Lees meer...


Emerald Vitaal, 2018. Bezoek ons op Instagram | Facebook | Twitter | Google+